DCSportbikes.net  
» Help Support .NET!
DCSportbikes Premier Membership for 25$ per year. Discounts! Click here for full information.

Now available in the .NET Shop:



Get your DCSBN Gear!
» Shoutbox
Sorry, only registered users have the ability to use our real-time shoutbox to chat with other members.

Register now, it's free!
» Online Users: 571
4 members and 567 guests
2blueyam, GsxrBulldog, nootherids, Slider
Most users ever online was 4,519, September 2, 2015 at 03:26 AM.
Go Back   DCSportbikes.net > Brand Specific > Ducati

Reply
LinkBack Thread Tools
2013 new Ducati models
Unread
  (#1)
Officially Addicted to Posting
 
Chris's Avatar
 
Posts: 5,660
Join Date: August 30, 2006
Location: Reston
2013 new Ducati models - November 12, 2012, 11:48 AM

Hyperstrada, 1199R


That is all.


"I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all." -MG James Mattis, Iraq 2003

Ruining .net one post at a time
  Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#2)
#47 GODSPEED BAMBAM
 
dodge131's Avatar
 
Posts: 12,567
Join Date: May 31, 2006
Location: NOVA
November 12, 2012, 01:00 PM

Hyper SP that is all. A 375 lb bike with at least 100 hp for commuting and other shit! Maybe.

Ducati Hypermotard Hypermotard SP - Ducati


www.RnRcycles.com


Home of RNR Repsol Racing.

Missing all my fallen friends and family! If Life Was Easy Then Everyone Would Do It!
  Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#3)
Stand Collector
 
airjor13's Avatar
 
Posts: 3,869
Join Date: May 16, 2011
November 12, 2012, 04:08 PM

Quote:
Originally Posted by dodge131 View Post
Hyper SP that is all. A 375 lb bike with at least 100 hp for commuting and other shit! Maybe.

Ducati Hypermotard Hypermotard SP - Ducati
I second the Hypermotard SP, it will be mine when it hits the showrooms, my first DUC



899 Panigale
  Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#4)
Groping is a skill...
 
turkishexpress's Avatar
 
Posts: 14,997
Join Date: May 3, 2008
Location: Chicagoland
November 12, 2012, 06:47 PM

Quote:
Originally Posted by dodge131 View Post
Hyper SP that is all. A 375 lb bike with at least 100 hp for commuting and other shit! Maybe.

Ducati Hypermotard Hypermotard SP - Ducati
I could see you on a hyper but you gonna leave KTM for Ducati?


2015 KTM Super Duke 1290 R
2013 Victory Vision Tour
K7 Gixxer 600 - Track Only
RnR Cycles Touched & Tuned


I grope suckaz!!! -
  Facebook Page Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#5)
Groping is a skill...
 
turkishexpress's Avatar
 
Posts: 14,997
Join Date: May 3, 2008
Location: Chicagoland
November 12, 2012, 10:23 PM

Sexy...







EICMA 2012: New Ducati Hyperstrada a Cross between Hypermotard and Multistrada 111212-2013-ducati-hyperstrada-05


2015 KTM Super Duke 1290 R
2013 Victory Vision Tour
K7 Gixxer 600 - Track Only
RnR Cycles Touched & Tuned


I grope suckaz!!! -

Last edited by turkishexpress; November 12, 2012 at 10:25 PM..
  Facebook Page Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#6)
Officially Addicted to Posting
 
Chris's Avatar
 
Posts: 5,660
Join Date: August 30, 2006
Location: Reston
November 12, 2012, 10:45 PM

and only 30k for the 1199R. Possibly because they've raised the specs on the base model to the point where the R isnt that much more? The adjustable swingarm pivot is pretty cool. Thatd be something cool to talk about at starbucks


"I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all." -MG James Mattis, Iraq 2003

Ruining .net one post at a time
  Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#7)
#47 GODSPEED BAMBAM
 
dodge131's Avatar
 
Posts: 12,567
Join Date: May 31, 2006
Location: NOVA
November 13, 2012, 06:46 AM

Quote:
Originally Posted by turkishexpress View Post
I could see you on a hyper but you gonna leave KTM for Ducati?
Well KTM did not import any street 690's this year. And if they bring them in next year they will be around 11 grand with lower end stuff. But at 12 gran the Duc ain't cheap either. Buying singles or twins with around 100 hp and under 400 lbs is getting expensive.


www.RnRcycles.com


Home of RNR Repsol Racing.

Missing all my fallen friends and family! If Life Was Easy Then Everyone Would Do It!
  Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#8)
Traction Control
 
Tecknojoe's Avatar
 
Posts: 6,969
Join Date: May 6, 2009
Location: The hell out of VA
November 13, 2012, 08:24 AM

The price of real supermotos are ridiculous. Already at 10 grand. And now all the badass ones aren't being imported anymore. FML


KTM RC8R
KTM RC390 race
Yamaha R6 race
Honda CRF50 mini
  Send a message via AIM to Send a message via AIM to Tecknojoe  
Reply With Quote
Unread
  (#9)
Power One User
 
Todd's Avatar
 
Posts: 542
Join Date: June 14, 2006
November 13, 2012, 08:37 AM

That Hyper SP looks sick.

What is the MSRP on that one?

Finally an over 4 gal tank on the hyper. I could definitely see myself on one. I loved my Street Triple, but always wished for more torque. This liquid cooled twin could be the hot ticket for a hooligan street ride.


CCS AM #710
  Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#10)
#47 GODSPEED BAMBAM
 
dodge131's Avatar
 
Posts: 12,567
Join Date: May 31, 2006
Location: NOVA
November 13, 2012, 08:49 AM

Quote:
Originally Posted by Todd View Post
That Hyper SP looks sick.

What is the MSRP on that one?

Finally an over 4 gal tank on the hyper. I could definitely see myself on one. I loved my Street Triple, but always wished for more torque. This liquid cooled twin could be the hot ticket for a hooligan street ride.
From what I have been told the base is around 12 grand so the SP would be around 14. Yup this shit ain't cheap.


www.RnRcycles.com


Home of RNR Repsol Racing.

Missing all my fallen friends and family! If Life Was Easy Then Everyone Would Do It!
  Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#11)
Toe Dragger
 
DucDucGoose's Avatar
 
Posts: 1,862
Join Date: August 31, 2007
Location: Winchestertonvillebridge
November 13, 2012, 09:51 AM

Yep! You all are on point! The standard Hyper is $11,995, the Strada is $13,295, and the SP is $14,695... SP is taller than the Standard, has a burly Marzocchi front end and an Ohlins rear.. they brought the ABS and TC over to the Hyper line this year as well... The BIGGEST thing is an 18,000 mile service interval on the valves.. So.. who wants to put down a deposit? LOL!


Chad
Sales Manager Duc Pond Motosports
I Make you Ducati Dreams Come True... LOL! Seriously! I do!

1999 Ducati 996 (sold)
1998 GSXR600 track bike (shamu) sold..
2008 Kwaki Versys sold...
2006 VFR800 Sold..
2001 Road King? Yep....
  Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#12)
SUPERBITCHIN'
 
{SALVA}'s Avatar
 
Posts: 6,638
Join Date: September 2, 2008
Location: Ombelico del Mondo
January 3, 2013, 07:25 AM

chad, when are you guys getting the Hyperstrada in?


E che cazzo!
  Send a message via AIM to Send a message via AIM to {SALVA}  
Reply With Quote
Unread
  (#13)
Typical Stripper
 
Nudist's Avatar
 
Posts: 16,605
Join Date: May 27, 2005
Location: Between old and slow
January 3, 2013, 07:28 AM

Quote:
Originally Posted by dodge131 View Post
From what I have been told the base is around 12 grand so the SP would be around 14. Yup this shit ain't cheap.
Holding out for a used one!


Nate CCS/ASRA #29 - www.nudebikesracing.com - 2012 MARRC AM Racer of the Year

Ticket2Speed, RnR Cycles, Twin Works Factory, Scorpion Helmets, Pro Speed Racing Apparel, Vortex, DC-Moto.net/Amsoil, Dunlop, Sharkskinz, DCSportbikes.net
  Facebook Page Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#14)
Toe Dragger
 
DucDucGoose's Avatar
 
Posts: 1,862
Join Date: August 31, 2007
Location: Winchestertonvillebridge
January 3, 2013, 11:00 AM

Quote:
Originally Posted by {SALVA} View Post
chad, when are you guys getting the Hyperstrada in?
Salva, all the new Hypers are slated for March.. That seems to be the magic month for Ducati each year. The new bikes really are damn cool, and considering how much more you get than you did on the old platform, they are a deal for a Duc!


Chad
Sales Manager Duc Pond Motosports
I Make you Ducati Dreams Come True... LOL! Seriously! I do!

1999 Ducati 996 (sold)
1998 GSXR600 track bike (shamu) sold..
2008 Kwaki Versys sold...
2006 VFR800 Sold..
2001 Road King? Yep....
  Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Unread
  (#15)
Stand Collector
 
airjor13's Avatar
 
Posts: 3,869
Join Date: May 16, 2011
January 3, 2013, 11:03 AM

must...resist.....deposit.....I will definitely swing by the showroom in March!


899 Panigale
  Send a message via AIM to  
Reply With Quote
Reply


Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On


Powered by vBadvanced CMPS v3.2.3


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest 2002-2010 by DCSportbikes.net. DCSportbikes.net is owned by End of Time Studios, LLC.